Telenors kundeservice? Nei takk!

Bredbånd er blitt en nødvendighet i et land hvor vi blir mer og mer avhengige av teleteknologi. Men god service er fortsatt en utopi hvis du er så heldig å ha brede bånd ut i cyberrommet. Jeg kan ikke leve uten bredbånd, men klarer meg godt uten Telenors kundeservice!

Denne sensommeren har jeg tenkt mye de 112 husstandene i Øymark som venter på bredbånd. For det er bare er en ting som er verre enn å ikke ha bredbånd fra Telenor. Det er å ha det! Når det ikke virker.

Denne sommeren, når husstandene i Marker, og seks kommuner i Indre Østfold ønsket seg Telenor som mest, ønsket jeg konsernet dit pepperen gror. Da hadde bredbåndet tatt kvelden, og jeg hadde ropt og bannet meg flere hakk opp i kundeservicehierarkiet. Kundeservice i Telenor går først og fremst ut på å utmatte kundene med tekniske spørsmål vi ikke kan svar på, og for enhver pris unngå feilretting. Det koster nemlig penger!

Når jeg til slutt fikk snakke med en kar som måtte være høyt oppe i systemet, han sa nemlig hva han het, kom det fram at årsaken til at bredbåndet mitt var ute i cyberrommet var at det var kluss på linja. Fire dager etter fikk jeg en SMS om at feilen var rettet. Men det var den ikke. Jeg ringte igjen, enda sintere, og med klare tegn på bredbåndabstinens. Denne gangen sa stemmen at det måtte være modemet, og de skulle sende et nytt. Jeg ventet, og stolte på at det var sant. For jeg er gammel nok til å huske den gangen få hadde telefonlinje, og naboene kom og la penger i en rød liten sparebøsse da de lånte telefonen. Jeg har merkelig nok respekt igjen i kroppen for denne pengemaskinen av en statsmastodont! Et par dager senere fant jeg ut at alarmen i huset ikke virket, og ringte alarmfirmaet, som spurte om telefonen virket. Det gjorde den ikke! Det gjorde heller ikke bredbåndet, og dermed heller ikke det nye modemet jeg hadde fått i posten.

Da slet jeg meg nok en gang gjennom talestyrte servicetelefoner og fikk til slutt snakke med en stemme uten navn som mente at feilen måtte være på linja. Og enda to virkedager etter var feilen rettet. Et brudd i sentralen, sa mannen som ikke forstod hvordan jeg kunne hatt bredbånd med den feilen. Noe jeg heller ikke hadde hatt. Så der satt jeg med to modemer som virket, alarmen virket, telefonen virket, og jeg ble igjen begeistret over alt det flotte telefonen kan stelle til for oss.

Da kom regningen på modemet som jeg egentlig ikke trengte.


At dette er dagliglivet som Telenor-kunde vet alle som har vært i kontakt med det bedriften så frekt kaller Kundeservice. Men likevel forstår jeg også de 112 husstandene i Øymark som krever bredbånd. Det er etter hvert en nødvendighet på linje med strøm, telefon og vann i springen. Men jeg forstår ikke meg selv like godt. For da jeg ringte og klaget på at jeg hadde fått regning på modemet jeg ikke trengte, men ingen kreditnota på de to og en halv ukene jeg hadde vært uten nett og telefon, tok jeg meg selv i å takke for god service da kundeservicemannen sa at han rev regninga! Men jeg gir jo driks når servicen er elendig også.

God helg!



Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Navn
Husk meg ?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
Trackback-URL for dette innlegget:
http://blogsoft.no/trackback/ping/1880824